vendredi 13 septembre 2013

(Le sud de) La Pologne III: Otmuchow, Kudowa Zdroj, Karpacz, Weimar, 02- 10/08

Na twee weken "vollen bak" ging ik bij Antoine op de rem staan. En zo trokken we na Krakau naar Otmuchow, een klein dorpje aan een groot meer. Aan dat grote meer ruilden we onze tent voor twee dagen in voor een soort van studiootje, vooral in de hoop dat onze dochters zo iets langer zouden slapen dan het moment van zonsopgang (rond vijf uur...). En vervolgens deden we van strandvakantie.



In Polen hebben ze een XL-versie van cent wafers. Viel in de smaak bij onze dames.

Kudowa Zdroj onthouden we voor de erg rustige camping en de labyrintwandelingen tussen de rots- en keiformaties. Pas daar trok ik wat landschapsfoto's, en toen vond ik het toch jammer dat ik dat in Zakopane niet gedaan heb (wegens nog honderd keer mooiere landschappen die dus helaas enkel virtueel opgeslagen zijn).

In Karpacz hadden we een fantastisch Olympisch openluchtzwembad uit ergens 1930 en in het middengebergte van de Sudeten was het met kinderen op de rug niet zo moeilijk om erg mooie wandelingen te maken. Ook te onthouden: ontmoeting met Agnieska en Alex (Belgisch-Pools koppel) en hun twee meisjes.



Wat zal ik zeggen? Léa heeft ook een babyzusje...
Aan alles komt een eind, via mooie Weimar (met "freetime" voor mij: bezoek aan het Goethehuis lekker alleen) weer naar huis, waar we de eerste dagen weer moesten wennen aan de stadsdrukte en de vuile straten. Maar wel genoten van twee dochters die uren na elkaar sliepen, dat dan weer wel, ;-)!

Wanneer is die volgende vakantie?

3 commentaires:

  1. les parant parents16 septembre 2013 à 03:41

    chouettes photos !!
    surtout avec ce temps automnale, ca donne le sourire !!

    RépondreSupprimer
  2. sympa ce voyage en Pologne!
    Bises
    Loulou

    RépondreSupprimer